mandag den 1. september 2008

Før sengetid

******
Jeg er glad for, at jeg havde sex i går aftes i stedet for at læse om Stalins rædsler. Jeg sov bedre.

Martin Amis: Koba the Dread.
Det er sådan noget med forældre, der spiser deres egne børn af sult i Ukraine, 1932. Jeg ville ønske jeg aldrig havde set det billede. Historier om folk, der er spærret inde i en fængselscelle med 30 cm vand på gulvet i 6 mdr., fordi deres mand glemte at klappe længe nok af Stalin. (Og så forfatterens selvbiografiske betragtninger kedeligst et åbent brev til Christopher Hitchens: Hvis man keder sig, kan man altid provokere sine venner med, at de er gamle kommunister.)

***

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har lige købt en film, jeg ikke tør se: Black Sun: The Nanking Massacre.

Mandejammer sagde ...

God ide.

Anonym sagde ...

At købe den eller ikke at turde se den?

Mandejammer sagde ...

Ingen af delene.