tirsdag den 16. september 2008

Ingen verdens ting igen

***
Hver aften siger jeg til mig selv, at jeg nu vil jeg til at lave det vigtige, men hver dag laver jeg alt muligt andet. Så ringede min kone lige, og jeg skændtes med hende om, hvem der skal hente børnene. Vi råber i munden på hinanden, indtil hun er nået frem, hvor hun skal, på sin cykel, og hun hænger op. Så gik turen med det. En enkelt sarkastisk bemærkning og så hurtigt lægge på. Jeg kan ikke holde ud, hvor sur og dum jeg er at høre på. Jeg kan ikke holde ud at sidde her og ikke gøre det jeg bør.

Hvis det havde været mig, der ringede op, havde samtalen ikke varet så længe. Vær vis på det.

Jeg kigger over på det, jeg skal, og laver en kop kaffe til (4x espresso, friskmalet, sort bønne).

Jeg er så ked af mig selv. Hvad skal der til, før jeg vågner op? Skal jeg absolut have en dødelig sygdom, før jeg bliver desperat nok til at springe overspringene over? Faktisk fik jeg visioner af stor malerisk vold/voldeligt maleri i hovedet, da jeg talte med min kone. Det øjeblik jeg hængte på, fortrød jeg det hele. Jeg er som en søvngænger med armene ud foran kroppen, der traver fra computeren til espressomaskinen og hjem, en gæst i mit liv.

Nok en dag med ingen fucking verdens ting.
***

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Søg den smalle port til livet: - Den hedder Nuet.

Junior sagde ...

Men hvis du fik tegnet/malet det her billede - så fik du da udrettet noget.. Og gjort mig glad.

Mandejammer sagde ...

Nærværets apostel!

*

Hej Junior, hvilken fiks GIF, sådan en vil jeg også ha'!

Junior sagde ...

Jamen, for dælen... Det må du da... Jeg kan anbefale dig at kigge på nettet... Baaarhaahrhaar...

Hmmm... Hvordan skal jeg hjælpe dig.. Kan seriøst ikke huske, hvor jeg har den fra...

Mandejammer sagde ...

Jeg laver min egen! Det er bare at komme i sving...

Junior sagde ...

Ja, så får du da udrettet noget... :)

Mandejammer sagde ...

Ikke det der ligner!
Men selvom jeg gjorde, hvad så med det egentlige? Det egentlige!

Junior sagde ...

Stop med de dér eksistentielle spørgsmål!

(Jeg er på arbejde - jeg har ikke tid... :))

Mandejammer sagde ...

Si'r du!