onsdag den 24. september 2008

Pletskaldet overskæg

***
Jeg var hos lægen og fik at vide, at der er en sammenhæng mellem min pletskaldethed, min B12-mangel og div. autoimmune sygdomme. Flere blodprøver forude.

Ja, I læste rigtigt: pletskaldethed. På armen, benet og i overskægget. Nu er jeg nødt til at barbere mig hele tiden (altså ikke på ben og arme, det er jeg ligeglad med.)

Hvor pinligt er det ikke at blive gammel?

Det hele falder fra hinanden. Et par revner i pudset, og hele væggen skal mures op igen, når man piller lidt i den.

*

Symptomerne på B12-mangel er træthed og depression, står der på nettet, og det har jeg, og er jeg, altid.

– Det har du været så længe, jeg har kendt dig, siger min kone.

– Hvordan kunne du vælge sådan en træt, deprimeret mand som mig? spørger jeg.

– Dengang var du også glimtvis frisk, siger hun.

Jeg har altså beviseligt engang haft mine friske perioder.


På plussiden er min opfedningskur ved at give resultat: Jeg har foreløbig genvundet 4 kg.

På plussiden (2) passer det her vitaminmangel meget godt med mit image som blodfattig klynkekunstner.



Bloggerens anmærkning: Det er én god grund til, at jeg lukker bloggen her. Hvad rager det her nogen?
***

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det rager mig ;-) Hvorfor? Fordi

Janne

Mandejammer sagde ...

Du er hermed raget.

Anonym sagde ...

Sjov kone ;o)
Jeg håber B12 giver dig mere energi! Og hår.
Om det rager mig? Nøø. Men nu ved jeg det!
Måske det kan komme en anden med B12-mangel til gode. Ellers er det bare fyld i dynen af ubrugelig viden.

Anonym sagde ...

Too bloody right!

Mandejammer sagde ...

Det hele hænger sammen. Det er det gode ved det, tror jeg. Hver gang jeg går til lægen, kommer der nye brikker. Billedet samles til... hvad? Til hvad? Det ved jeg ikke. Endnu. Jeg vil ikke have noget autoimmunt. Jeg kan ikke lide autoimmunt. Åh!

Suzy Q sagde ...

Vil det sige, at jeg kan tabe mig (og lidt hår) hvis jeg holder op med at spise B12? Fortæl mig så HVORDAN man holder op med at spise B12? Hvad er den største B12-kilde?

Mandejammer sagde ...

Vær ikke fjollet!
Nå.
Der er B12 i mælk og æg, som jeg nu spiser mere af, og i champignoner, tang og lucernespirer, står der i min kones vegetariske kogebog.

Suzy Q sagde ...

Tak :)

Mandejammer sagde ...

Det skulle bare mangle.