fredag den 10. oktober 2008

Helgomand

***
Jeg har talt med to kvinder i dag (hverken mere eller mindre, når man ikke regner familien med), der begge er blevet medlem af Helgoland Badeanstalt (der ikke er helt færdigbygget endnu, så man kan vade lige ind hos damerne).
Hvad er oddsene?
Den første gav mig en flaske vin, den anden gav mig en løgsuppeopskrift, og jeg har ikke engang fødselsdag.

Jeg var også engang vinterbader, i hvert fald indtil november da de pillede badebroen ned, og jeg havde altså tænkt mig at vade ud. Hurtigt ned og så lige så hurtigt op og mærke blodet tæske rundt i kroppen og blæse alle toksiner og antistoffer mod skjoldbruskkirtlen direkte ud af alle porer med vinden og sluden piskende mod kroppen. Så føler man rigtigt man lever.
Jeg havde ikke en sygedag hele den vinter.
Dagen efter de tog badebroen ned, begyndte jeg at ryge.
***

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fjols!

Mandejammer sagde ...

Det kan du selv være.

Anonym sagde ...

Men go' overskrift!

Anonym sagde ...

Og drop så det rygeri! (Du har heller ikke råd til det)

Mandejammer sagde ...

Jeg har droppet det!

Mandejammer sagde ...

Men tak for din omsorg. Hvordan går dit rygestop?

Anonym sagde ...

Fint, tak! Ingen røg hér!

Mandejammer sagde ...

Det glæder mig at høre.