søndag den 19. oktober 2008

Ud i ’en

***
Min kone syntes, hele familien skulle ud i naturen, så vi tog ud på Amager Fælled og trampede lidt rundt.
Jeg kan ikke fordrage naturen, når det er noget, man skal ud i, og den ikke bare er der.
Så trampede vi lidt rundt i sivene. Det synes børnene var meget sjovt. De fandt nogle stier og hemmelige "reder" derinde. Det lignede bøssemødesteder alt sammen.

Min kone havde taget et rør Pringles med som lokkemad.
– Spiste du lige en?
– Ja, sagde jeg.
– De er altså til deling.
– Ja, det ved jeg godt.
– Jeg har prøvet at spise chips med dig før, og du spiser dem alle sammen, det er ikke til at følge med.
– Jeg tog én. Én chip. Jeg er et voksent menneske, hvad skal du blande dig for, om jeg tager en?!

– Her, hold dem selv, sagde jeg, træt af at råbe, og stak dem ind under hendes arm.


– Vidste I, sagde jeg til børnene, – at ham, der opfandt Pringles-røret bad om at få sin aske begravet i et?
– Åhr ja, sagde de.
***

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Årh hva'! Sikken skipperskrøne!

Mandejammer sagde ...

Hvad er en skrøne? Det med Pringles-begravelsen? Det var i nyhederne!

Anonym sagde ...

Tro ikke på alt du hører i nyhederne!

Mandejammer sagde ...

Du almægtige, nej, det gør jeg skam heller ikke. Men jeg har ikke set noget om, at DENNE historie er forkert. Så underlig er den altså heller ikke.
Jeg vil selv begraves i en pose Sour Cream & Onion-chips.

J. Lorentz sagde ...

Jeg ELSKER betragtningen om at børnenes huler ligner bøssemødesteder!

Mandejammer sagde ...

Det lignede det! Og så har jeg i min tid hørt et og andet om Amager Fælled. Ikke at jeg ved om det er rigtigt.

Trunte med-lem sagde ...

Amager fælled er én velrennomeret,
og udsøgt Bøsse-rede.

Mandejammer sagde ...

Det anede mig. Er det netop i sivene disse bøssemøder foregår, for det virker oplagt?