onsdag den 25. februar 2009

Den ufødte leder

***
Hver gang jeg i mit er blevet bedt om at træde op og tage lederposten, har jeg takket nej og ladet ringere mænd føre an.

Jeg har altid ment, at det var bedre at være nr. 2. Så får man måske ikke hugget hovedet af, hvis der kommer et kup. Måske er det, fordi jeg er den andenfødte. I hvert fald har jeg altid været mod ansvar og beslutninger. Vent at se til jeg får taget en beslutning, det er der ingen, der har tid til.

Således kom jeg aldrig til at regere på samfundets øverste tinde. (Og så er jeg selvfølgelig en sky og tilbageholdende person.)

Men nu – med Obamas inspiration – vil jeg lære at føre ordet – højt og rungende. Hører I mig?!


PS Det her kommer sig af, at jeg skal holde to taler i dag, og jeg har kun holdt den ene endnu.

PPS Jeg har aldrig haft lyst til at lede nogetsomhelst.
***

6 kommentarer:

Det Forkromede Overblik sagde ...

Hvad siger du?

Anonym sagde ...

Er du ikke snarere den fødte uleder?

Mandejammer sagde ...

Hallo!

Som jeg siger til min kone: Det er mig, der laver vittighederne her.

Anonym sagde ...

Hvor er du bare LED!

Mandejammer sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Mandejammer sagde ...

Jeg er en lysleder. En LED-lysleder.