tirsdag den 17. februar 2009

Og hvad så om hun har? At stråle af sin indre skønhed

***
Nu hvor børnenes ferie er omme, og det er hverdag igen, slår det mig, hvor lidt der skal til, før man begynder at flå hovedet af hinanden i sådan et parforhold, navnlig om aftenen når man er træt.

F.eks. siger min kone et eller andet i går, mens hun er ved at børste tænder, om sin venindes revisor, og jeg spørger: – Er det en af hendes forhenværende?
– Jeg gider ikke høre på det der, eller sådan noget, hvæser hun.
– Det er vel ikke et urimeligt spørgsmål, hun har været kæreste med så mange, siger jeg.

Det er rigtigt nok, hun har bollet det halve af København.

– Stop det, gentager min kone.
– Nå ja, alle dine personlige bekendtskaber er pletfri.
– Hold nu op.
– Undskyld. Hun stråler af sin indre skønhed.
– Gider du ikke godt.
– Hvad er der galt med at sige det? Det er jo rigtigt. Hun stråler af sin indre skønhed!
– Hold nu kæft.

Og sådan kan man blive ved.

Jeg frygter, hvordan det skal blive resten af ugen, efterhånden som vi bliver mere og mere trætte og udmattede.


Billederne er af den psykedeliske new age-maler Alex Grey, der var bedre i gamle dage.

Note: Hendes veninde er samlivseksperten, min kone altid flytter over hos, når hun forlader mig.
***

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

noget af en samlivsekspert må jeg sige....

Anonym sagde ...

Orv for nogle malerier!

Anonym sagde ...

Hun er en so! (Jeg har været der)

Anonym sagde ...

Jeg sku også lige til at udbryde noget lummert,

Anonym sagde ...

Men det der maleri af den strålende er sgu da grimt. Sådan noget healerpis.

Anonym sagde ...

Det har jeg aldrig sagt!

Anonym sagde ...

Jeg var din røv, før du var det, jeg var det bare på udenlandsk: your arse, you ass.

Anonym sagde ...

Jeg kan godt lide din røv.
- Den er bare lidt beskidt i munden hihihihih :-D

Mandejammer sagde ...

Min røv ligger i borgerkrig ballerne imellem.