lørdag den 21. februar 2009

Lige når man tror, noget er en lille smule godt, kræver det den største koncentration af alle

***
Mit ægteskab er en optimistjolle på et lavahav (med en bund af asbest), og vi æder hinanden af sult.

Eller også er det en prop, der er stukket ned i en flaske rødvin, da den knak.

Eller også er det Apollo 13, og der er ikke mere gaffa.

Eller også er det en ismand i en ørken, og kamelen er død.

Eller også er det et marionetdilettantteater, og vi er kvalt i snorene.

Eller også er det Apache-tortur med honning og myrer, og jeg kan dårligt vrikke med tæerne.

Eller også er det godt, bare jeg ikke siger noget.

Eller også er det spiddet for enden af en gaffel og uspist på tallerkenen ved enden af festen.

Eller også er det et karneval, hvor masken sidder fast.

Eller også er det en smeltet iglo eller en våd gipsplade eller en papkasse uden bund eller et musecirkus uden ost eller en russisk roman uden storhed eller sort sne eller en sauna uden dør eller et blinkende lysstofrør på en lang gang eller en tohovedet kæmpe med en kølle i hver hånd eller en sort gryde eller en træhest til ridning på livets landevej eller en rustet balje til blomster eller en skovtur i regnen eller en levende begravelse eller et druknet orkester eller et sammenstyrtet hus uden kælder eller et stoppet lokum uden svupper eller en døv dans på glasskår, når alle er gået og sirenen har lydt.
***

6 kommentarer:

Suzy Q sagde ...

Ja. Det er dét, der hedder "et ægteskab".

Anonym sagde ...

Ja det kan være svært at vælge....
Jeg hælder nu mest til den to-hovedede kæmpe.

Grethe sagde ...

- sikke en masse fede billeder! Jeg tror, jeg foretrækker lavahavet ...

Anonym sagde ...

Jamrer du fordi bloggen heter Mandejammer - eller er det omvendt ?

Mandejammer sagde ...

Det falder mig naturligt at jamre, Anonym. Bloggen hed først noget andet, som årvågne læsere vil erindre, inden den faldt sit naturlige jammerleje.

Anonym sagde ...

Det er helt klart et musecirkus uden ost! Piv piv!