onsdag den 4. februar 2009

Værre end ingenting

***
Fucking lortedag. Jeg er syg (ikke at jeg fejler noget, jeg er bare ikke rask) og tvang mig selv ud (gennem piskende regn) for at male et maleri færdigt, der skal afleveres i morgen, men i stedet for ødelagde jeg det hele. Det eneste jeg skulle var at ændre en mindre detalje på revolveren, og så endte jeg med at ødelægge hele hånden (ligesom at prøve at fjerne en plet, og så bliver den større og større). Jeg kunne sagtens være sluppet afsted med det, som det var. Satans.

Jeg får det fysisk dårligt ved at tænke på det.

Min datter ringede midt i det hele og var bange og alene. Jeg er hjemme om en halv time, sagde jeg, men i stedet for stod jeg og malede det samme om og om igen i tre kvarter og endte altså med at skuffe alle.

Jeg skulle være blevet i sengen.

Der skal selvfølgelig nok komme noget bedre ud af det i sidste ende, og det er jeg allerede indstillet på, men hvorfor kunne jeg ikke bare lade det være i fred? Hele ideen med det billede er, at det skal være færdigt, hver gang jeg holder op med at male på det, og det er det ikke nu.

Bedre at gøre intet end at lave noget lort.


Morale: Man skal aldrig gøre noget for fuldstændighedens skyld. Fuldstændighed er for amatører og bureaukrater.
***

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

"Værre end ingenting!" Som når *Mis med de blå øjne' spiser en myg!

Anonym sagde ...

"Værre end ingenting!" Som når *Mis med de blå øjne' spiser en myg!

Anonym sagde ...

Klik, klik.

Mandejammer sagde ...

Hvad med "Skønne spildte kræfter"?

Mandejammer sagde ...

Hvad med "To skridt frem og et tilbage"?

Mandejammer sagde ...

Hvad med "Lidt har ikke ret"?

Mandejammer sagde ...

Hvad med "Tilbageskridtets pris"?