mandag den 23. februar 2009

Tomhed og elendighed

***
Hvor er jeg dog elendig.
Jeg har ved gud ingen glæder i livet.
Det er håbløst.
Jeg ser ingen ende på det.
Kun mere af det samme.
Tom, tavs trasken
på slisken til graven.
Nedstemthed og følelsesmæssig impotens
Alt er ligegyldigt.
Intet giver mening.
Jeg ligger som jeg har redt
i en seng af glasskår
i en seng af krummer
med uldent undertøj på.
Jeg er helt færdig.
Det er omme, mit liv er omme.
Der er kun meningsløshed og tomme fagter tilbage.
Det siger mig intet.

Den eneste glæde jeg har her i livet er kaffe.
Hvis kaffe gav blowjobs, var min lykke komplet.
Jeg går over og tænder for aggregatet.



"Om min kærlighed til kaffe jeg vil rappe
Jeg elsker den i mig at labbe"

***

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hmmmm, hvor har jeg hørt det før?

Mandejammer sagde ...

På Hitparaden?

Anonym sagde ...

Om du skriver det hele i imperfektum, har du den -for deg-perfekte gravsteinsinnskrift ?!
Herlig rytme og konsist innhold.

Mandejammer sagde ...

Meget venligt. Nu skal jeg bare finde ud af, hvad imperfektum er.

Mandejammer sagde ...

"En handling i dens vorden."

Anonym sagde ...

Ville du ha foretrukket det forventelige perfektum ? Heller da pluskvamperfektum... Nei, viktigere enn dette er å sørge (!)for en gravstein av TRE. Den smuldrer (råtner?) like fort + som minnet om deg svinner.[Syns jeg du går for sakte fram som bare nøyer deg med å jamre ? Kan virke sånn, jeg ser det).

Anonym sagde ...

Har du en datingprofil?

Mandejammer sagde ...

At have TRE gravsten er en god ide.

Mandejammer sagde ...

Nej, jeg har kun denne profil.

Mandejammer sagde ...

Det er alt rigeligt.

Anonym sagde ...

Kan man bruke en datingprofil på sin gravtrestein ?
Hva er en datingprofil ?
Danner den kanskje grunnlag for å plukke ut den man vil date...neei..

Mandejammer sagde ...

Man kan ikke date de døde. Kun (kulstof-)datere. Haha.