fredag den 30. november 2007

Hvem er de her mennesker?

Hele deres liv lå ude på gaden.

2 kommentarer:

Maria sagde ...

Jeg fandt en gang nogle virkelig flotte rammer i en container ude foran et hus, der var under virkelig grundig renovering...og der var gamle fotografier i dem alle sammen...og jeg bankede på og spurgte, om jeg måtte tage rammerne, men om de ikke ville ha' billederne...nogle håndværkere måbede over mig og sagde, at jeg bare kunne ta' hvad jeg ville ha' - de skulle bare rydde huset for arvingerne...og jeg undrer mig stadig over, at man bare smider folk i containere...hvorfor de ikke ville beholde billederne...virker bare så...ligegyldigt og respektløst at smide folk ud på den måde...

Men jeg tog rammerne - og billederne ligger faktisk stadig gemt nede i min kælder...fordi jeg ikke kunne smide dem ud, efter at ha' siddet og set på dem i en mindre evighed,mens jeg prøvede at forestille mig, hvem de mon var og hvad de havde bedrevet i deres liv...

Mandejammer sagde ...

Det ER underligt.
Men nu kommer jo nettet med biometrisk og GPS-identifikation, så ingenting nogensinde bliver væk.

Men der bliver en kløft ned til det, der kom før. Jeg har f.eks. ikke engang skrevet ned bag på mine egne familiebilleder, hvem de er af. Der går et par generationer, så er næsten alting glemt.

***Tak for kommentaren.***