tirsdag den 20. november 2007

Fut i familien

Jeg var til familiefest i lørdags og drak fire dåseøl.

Hver gang jeg kom over i min kones ende af festen, sagde hun: – Nå, du har nok fået noget at drikke.

Jeg kunne ikke huske, hvad "assyrologi" hed, da jeg skulle foreslå min nevø et morsomt studie. Det eneste jeg kunne tænke på var "Abyssinien", men det er ingen –logi, og jeg undlod at falde tilbage på den trofaste gamle "babylonsk astronomi", fordi jeg forsøger at opdatere mit materiale.

Det værste var, da jeg greb mig selv i at citere gamle Mandejammer-historier, materiale nedfældet her på bloggen, for at imponere min brors lesbiske svigerinde.

Når man skriver dem ned, bliver man mindet om, hvor meget man genbruger de samme gamle historier. Men det er også fordi, jeg skriver det lort ned, jeg alligevel altid går og fyrer af.

Hvor er jeg dog et gammelt røvhul.


PS Min fantasi, er at jeg en dag løber ind i en af mine trofaste læsere, der siger: – Hov, den har jeg også læst.

PPS Det kan også være jeg drak seks. En af dem hældte min datter (11) rødvin og salt i for at narre mig, men så let skal hun nu ikke tro, det er, næ nej.

Ingen kommentarer: