mandag den 26. november 2007

Sidste nye skænderi – følg med i min fortsatte samlivssaga her!

Jeg var faktisk i meget godt humør i går: Jeg havde to timer for mig selv, som jeg tilbragte med at se en dårlig basketball-film med Nick Nolte. Så ringer min kone:
– Kan du ikke lave noget mad til vi kommer hjem?
Fint nok.

Feltnotater: Hun sidder og læser Anders And-blade ved bordet – detektivsiden med løs det selv-gåder: Mickey afslører morderen, fordi der ikke er tigre i Afrika, fordi pingviner lever på Sydpolen ikke på Nordpolen, fordi vandet løber højre om ud af vasken på den sydlige halvkugle, fordi afrikanske elefanter har store ører osv. osv. – og jeg siger:
– Skal vi ikke tale sammen? Kan du ikke konversere mig brillant? og inden for to minutter skændtes vi, og nu græder det ene barn, fordi hun har slået tåen, og de prøvede ellers lige at redde dagen ved at forme grovboller som vores initialer med et hjerte og et plus imellem på pladen og foreslå mentale øvelser til at bortdrive onde tanker.

Det er dybt anstrengende.
Jeg kan åbenbart ikke tale sammen med min kone, og ofte ved jeg ikke, om det er besværet værd.


Uddybning: Skænderiet handlede om, om vi skal tage på ferie til sommer eller til jul, men det stikker nok dybere.

Note: Det er åbenbart ikke rigtigt det med, at vandet løber forskelligt ud med eller mod uret hhv. på den nordlige og sydlige halvkugle pga. corioliskraften. Det står der i hvert fald her.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak. Jeg har netop haft en diskussion om hvilken vej vandet løber.
Jeg har vundet.

Mandejammer sagde ...

Okay. Hvilken vej var det?