søndag den 11. november 2007

Utaknemmelighed på Købmagergade og Strøget lørdag henover middag

Lørdag kl. 13.00

Nu har vi skændtes igen. Min kone syntes ikke, jeg var taknemmelig nok over de sidste øjebliks gaver, hun gav mig.*)
– De er købt med kærlighed, sagde hun.
Nu vil jeg gå ind og tage dem tilbage med kærlighed, mens hun stresser ned og tilmelder sig en ny fitnessklub, hun kan lade være med at bruge.

*

Er det ikke utroligt, som jeg kan pive over min fødselsdag. Men nu er den omme, nu har den varet en uge.

Min mor sagde, at jeg græd, da jeg var lille, når der ikke var flere gaver.


*) De passer ikke, og de var ikke, hvad jeg ønskede mig.
– Så tager jeg dem tilbage, sagde hun.
– Tak, sagde jeg, gid du ville. Jeg sagde jo, at hvis det var sådan et besvær, skulle du bare lade være med at købe noget.
(Mao. hun købte noget til mig, fordi det ville have set dårligt ud, hvis hun ikke havde noget til mig på min fødselsdag. Så ville vi have stået lige i det spil, fordi jeg ikke gav hende noget engang på hendes fødselsdag for 13 år siden, en klemme hun aldrig vil lade mig glemme. Så hellere glæde mig med noget jeg ikke kan lide og ikke vil have.)

Ingen kommentarer: