onsdag den 7. november 2007

Mere fra min lortefødselsdag

Jeg lå i sengen på min fødselsdagsmorgen efter 4 vers af "I dag er det..."*) og tænkte: Hvis jeg havde ét ønske, var det, at der bliver fundet en kur mod diabetes inden for en overskuelig årrække.

*

Jeg sagde til mine børn: – Jeg hader at have fødselsdag.
– Hader du også når andre har fødselsdag? spurgte de.
– Nej, sagde jeg.

*

Det eneste jeg havde lyst til på min fødselsdag var at rulle mig sammen i fosterstilling. Eller at sidde og ryge en masse cigaretter sammen med mine venner og diskutere eksistentialisme, mens vi drak mange små kopper sort kaffe. Det må jeg arrangere næste år. Det ene eller det andet. Rengøringshjælpen kom, så jeg kunne ikke ligge derhjemme og glo videoer hele dagen, og mine venner har travlt og gider ikke. Der er heller ingen der ryger. Kun J. Per, som jeg besøgte og udvekslede ærgrelser med, mens han røg to joints hjemmedyrk og jeg rullede mig tre af hans Petterøes.


*) Tænk at blive behandlet som et barn på sin 42-års fødselsdag.
Nu ved jeg, hvordan min svigermorfar havde det på sin 90-års dag.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hold da op... der må være dommedagsprædikanter der ringer til dig for at få råd ;-)

Seriøst - måske du skulle bruge nogen kræfter på at finde ud af hvad (udover hård sex, altså)der gør dig glad og tilfreds?

Så du kan skubbe til livet og ikke omvendt?

Mandejammer sagde ...

Åh!

Anonym sagde ...

"ud over hård sex"...?!
- Hvad tænker du på?

Mandejammer sagde ...

Jeg tænker på, at jeg aldrig ved, hvad jeg vil, og ikke kan finde ud af det. Jeg er her og der og allevegne. Det er min forbandelse.
(Men det var måske ikke det, spørgsmålet gik på, slår det mig?)

Anonym sagde ...

Til anonym:

Jeg refererede fra indlægget jeg kommenterede på. Jeg regnede med at når det var øverst på ønskesedlen, var det noget der gjorde glad.

Men jeg kan jo tage fejl.

Anonym sagde ...

til thomas

Ja ja, men hvad andet end hård sex gør virkeligt glad?

Anonym sagde ...

Og et retorisk svar på det retoriske spørgsmål:Hvad gør glad, ud over hård sex?

- Knap så hård sex!

Mandejammer sagde ...

Helst hård.