tirsdag den 27. november 2007

Mændenes omklædning – hvor klamt at være omgivet af nøgne, blege gamle mænd

Det værste ved at dyrke organiseret boldsport (og så i min fremskredne alder) er at sidde i omklædningsrummet sammen med en masse nøgne, halvgamle mænd, navnlig når man skal dele med modstanderne, der lige har banket en. Det er ubehageligt. Det føles ligesom at være med i en fængselsfilm.
Hvem gider se på dem sæbe deres forhud ind?
Jeg ville føle mig bedre tilpas inde hos kvinderne. Jeg er ikke i min hverdag vant til at være omgivet af nøgne mænd

*

Jeg har heller ikke temperamentet til det her lort. Jeg burde holde op og bare løbe i stedet for, nøjes med at kæmpe mod mig selv. Så er der også færre voldstrusler.


PS Den eneste gang, jeg har taget svampe, lo og græd jeg uhæmmet og blev transfikseret af en finsk film på fjernsyn med en masse blegfede nøgne mænd i et fængselsbad. Tænk at få det lige ind i stuen, tænkte jeg, og så TV-billedet som en del af helheden. Bagefter spillede jeg darts og følte, at jeg vidste, hvor pilene ville lande, mens de endnu var i luften – på en smal gang med min bror efter at have delt en potte hjemmelavet baked beans.

Ingen kommentarer: