mandag den 3. december 2007

Svenske Lotte

Jeg var til et mindre selskab hos nogle venner, da en af de svenske gæster gav sig til at hoppe op og ned.
– Hvad laver du? spurgte jeg.
– Det hjælper fordøjelsen, sagde hun, og sprang ud på toilettet.
Vi var bohémer. Det var en meget lille lejlighed.

*

Hun var fotograf. Hun udstillede billeder af sig selv som barn og sin far i underbukser. Hun antydede, at hun var blevet misbrugt, men jeg tror bare, hun ville gøre sig interessant. Det var lige den tid. Roseanne var lige kommet ud som incestoffer. (En tendens i 90’erne der kulminerede i Festen.)

*

Hun flyttede tilbage til Sverige, og sidenhen mistede jeg forbindelsen til hende. Min ven Steve var ovre at besøge hende. Hun tog ham med til en hotdogspisningskonkurrence og lærte ham at sige: – Ska’ knulla, jävla fitta?

Ingen kommentarer: