tirsdag den 17. november 2009

Afslutningsvis

***
Jeg har skændtes med min datter (13) hele aftenen, fordi hun starter på sine lektier for sent og spørger hele tiden, og jeg er træt og gider ikke mere, og hun bebrejder mig, og her er ingen plads at flygte hen (det er trist ikke at have nogen fremdrift [eller midler], så vi kunne have flyttet i vinduet efter finanskrisen ligesom fornuftige mennesker – Frizz bor i fem værelser på Østerbro nu). Så vil jeg gå ind og sige godnat til hende i hendes nye, ufærdige halve deleværelse: – Sover du?
– Jeg ligger og tænker på, hvordan jeg vil disse Pia Kjærsgård, hvis jeg nogensinde møder hende og spytte foran hende og sånoget.
– Det er godt, mit barn.
– Det fylder mig med en følelse af velvære.

Kys godnat.
***

2 kommentarer:

Savleso sagde ...

Nogen burde savle hende Pia K i hendes grimme kæft!

Mandejammer sagde ...

Måske er der allerede nogen, der gør det. MAN VED ALDRIG MED FOLK.