fredag den 27. november 2009

Banal sammenfatning – mest for fanatikere

***
I morges tænke jeg, at jeg ville tage det lidt roligt og spise mine morgengryn, efter jeg havde været nede i skolen med min yngste datter. Da jeg kom hjem, ringede min mor i en time. Hun har kvalme og opkastning af kemoen. Så tog jeg ind med min ældste datters madkasse, som hun havde glemt, og købte en ost og et landbrød. Tre deadlines. Kunne ikke koncentrere mig efter kl. 13. Jeg er ikke på talefod med min kone. Jeg tror, jeg er ved at blive syg.

Mit fortsæt for det nye år er at gå mindre i Netto.
***

8 kommentarer:

R sagde ...

Gisp! for hverdagen. Intet stikker den i langsom gemensihed. Vrid din hjerne!

Mandejammer sagde ...

Jeg vil vride min hjerne for at finde ud af, hvad gemensihed betyder.

Liv sagde ...

Hold da op en flot tegning - man plejer jo kun at se dine comic strip agtige ting.
Jeg tror "gemensihed" er er sammenskrivning af "gemen gemmensigtighed"??

Liv sagde ...

...eller måske "gennemsigtighed" som jeg mente.

Mandejammer sagde ...

Det er meningen, Michael Jackson skulle have lavet den tegning, men det tror jeg ikke på. Jeg ville hellere have lavet Tarzan-tegningen i det efterfølgende indlæg, hvis jeg havde haft et valg.

Mandejammer sagde ...

Måske er gemensihed norsk. Jeg har mange trofaste læsere i det høje.

Liv sagde ...

Der dukker intet op hvis man googler "gemensihed" på google Norge - har prøvet både med norsk og ny-norsk funktionen - måske er det en form for fynsk dialekt?

Mandejammer sagde ...

Ordet er blot endnu et eksempel på de mange unikke neologismer, der dukker op her på siden.
Gemenhed er et godt bud.