fredag den 20. november 2009

Det hele er mystisk og uigennemskueligt bag skinnet

***
Mit yngste barn tror, der er to kanaler gennem kroppen: en til væske og en til fast føde. Det troede jeg også, da jeg var lille.

Min kone troede, at hun blev filmet i sit hjem og overalt, hvor hun gik, at det var sådan film bliver lavet. Det kan jeg godt huske lidt af selv. Jeg forestillede mig, at mit liv var en film. Men en dag, jeg cyklede hjem fra skole, tænkte jeg: – Nej, så kedelig kan ingen film dog være. Det er der ingen, der vil se på.*)


Apropos: Jeg så The Truman Show igen fornylig. Den er bedre, end jeg huskede den: jeg vil sige helt god. (Jeg tror faktisk, at jeg oprindelig var skuffet over, at Jim Carrey ikke var sjov. Ak.) Den er modnet godt.
Tak.


*) Det værste, man kunne ønske sig, var at være en person i en tv-serie: konstant plages man og får kræft og bliver skilt og forfulgt og truet og lemlæstet, der er ikke et roligt øjeblik. Tænk på én figur i en tv-serie, du godt ville være – nej, vel? (Komedier gælder ikke, for så vil jeg være Fonzie.)
***

6 kommentarer:

Don N sagde ...

Ha! Jeg ville gerne være Columbo!

Mandejammer sagde ...

Du ville gerne være enøjet? Tænk dig godt om før du svarer ...

Don N sagde ...

Ja! Jeg vil gerne være enøjet!

Mandejammer sagde ...

Lad mig så spørge: Hvordan tror du det ville være at være Columbo?

Don N sagde ...

Topnajs!

Mandejammer sagde ...

Hvorfor? Du ved ikke engang, hvordan hans kone ser ud.