torsdag den 26. november 2009

Harold Lloyd flipper fuglen

***
Det er lidt sjovt: prøv at se Harold Lloyd give fingeren i denne film fra 1928:


Speedy (1928).

Den ædle Donzo N. var så god at låne mig sit luksus Harold Lloyd-bokssæt (The Definitive Collection), og det er faktisk sjove film, man sagtens kan se hele familien. Smukke restaureringer af gode kopier. Prøv lige at se gråtonerne i dette skud af Brooklyn Bridge:



Speedy
har mange gode gadebilleder fra det gamle New York, her Coney Island:



Det gode ved stumfilm er, at man kan snakke samtidig, uden at det gør noget (f.eks. kan man diskutere det, man ser på filmen). Brillant.




Jeg sværger: Efter jeg har set filmene i dette bokssæt, vil jeg aldrig mere købe billige lortekopier af gamle film, bare fordi de er billige. Jeg har to samlinger Chaplin-film fra TP (kr. 25), hvor hovederne er skåret af og tonerne er helt udvaskede. Aldrig mere! Slut nu! Donzo N har omvendt mig den til den sande videotro. Nu tilbeder jeg i de templer, hvor de sande videoguder bo.
***

7 kommentarer:

Donnydrengen sagde ...

Får jeg det mon nogensinde igen?

Mandejammer sagde ...

Mine børn siger, at de synes, du skal give os det. Vi er ved at se alle filmene i sættet (undtagen dem med lyd, der er kedelige).

Donny sagde ...

Hils dine børn og sig, at de kan få en bar røv at trutte i!

Mandejammer sagde ...

Jeg fortæller det bare videre.

Mandejammer sagde ...

Hvad med om du får dem med lyd tilbage? Aftale?

Donny sagde ...

Du ka' osse få en bar røv at trutte i!

Anonym sagde ...

Tak for de interessante oplysninger