tirsdag den 24. november 2009

Ellers ligner det jo ikke noget

***
Min bror vil fyre en på sit job, fordi han (medarbejderen) har "indtørret slim i mundvigene, trækker sine bukser for højt op, så han får mandlig kameltå, har dybsiddende øjne og tynde arme."*) Men han kan ikke lide at gøre det.

– Gør det, siger jeg, – I er nødt til at holde en vis standard, ligesom på Melrose Place. Det går ikke an, at han kommer ud og stirrer på folk med sine hule onanistøjne. Det skræmmer kunderne væk.

Og så illustrerede jeg med en opbyggelig Iggy Pop-historie: Da han var 14 og boede i den berømte trailerpark, betalte hans nabo ham for at slå sit græs, men han gjorde det dårligt.
– Du er fyret! sagde naboen.
– Hvad? sagde lille Iggy.
– Du har gjort et dårligt stykke arbejde og får ingen penge, sagde naboen.
– Hvad?! sagde Iggy. Men det var en værdifuld lektie, han dér lærte, som han sidenhen har husket på, når han selv skulle fyre nogen (fra bandet f.eks.). Ingen har godt af ikke at blive fyret/fyre under de omstændigheder.


Jvf. Iggy Pops selvbiografi I Need More, 1980.


*) Og han kigger mærkeligt, hver gang min bror går forbi hans kontor.
***

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Indtørret slim i mundvigene er for klamt!!

(mandlig kameltå kan nu have sin charme - hvis organet ellers er pænt lige)

Har han ikke andre kompetencer end at stirre mærkeligt på din bror? De fleste kan dog noget.

Mandejammer sagde ...

Efter hvad jeg hører, er hans eneste kompetence at være i vejen.
Sorry!

Anonym sagde ...

I vejen? Ved at sidde og være grim og se mærkeligt ud inde fra sit kontor?
Det giver ingen mening, Mandejammer - men det er måske også netop meningen?

Eller også er der bare mere til historien (det er der som regel).

Mandejammer sagde ...

Lad mig uddybe: han udsender "negative vibrationer".

Mussepigen sagde ...

Ligesom dig!? :P

Mandejammer sagde ...

Hvem, mig? Nej. Jeg er et sprudlende festfyrværkeri af overskud og godt humør.

Donnydrengen sagde ...

Vel er du det, men jeg kan ikke li' hvad du har gjort ved Iggys øjne.

Mandejammer sagde ...

Fair nok, men prøv at se det oprindelige foto, om der ikke allerede er gjort noget ved hans øjne dér: http://impala.ibero909.fm/wp-content/uploads/2008/04/3__iggypop1.jpg
Okay?

Mandejammer sagde ...

M.a.o. det var ikke mig, der begyndte.