søndag den 29. november 2009

Nu hvor der bliver vendt op og ned på mit hjem, har jeg gjort følgende OPDAGELSE:

***
Jeg kan ikke lide at smide ting ud, der er lavet af metal og er mekaniske (og/eller optiske) –

Eks. 1

Teaterkikkert.

Eks. 2

Håndpumpet dynamo-lommelygte.

Eks. 3

Clack-kamera m. blitz, jeg fandt i gården. Læderetuier og -tasker hjælper også.

Eks. 4

Min farmors strømlinede Olivetti-rejseskrivemaskine. En mage til findes i Museum of Modern Art, N.Y. Tænk! Jeg har engang tjent mine penge på den. Jeg ejer fire skrivemaskiner (hhv. dk/engl.-tastatur), jeg ikke kan skille mig af med.

– for de er STEAMPUNK! (Søg det selv, det er det hippe nye gamle). Altså ikke ting, der er elektroniske, elektriske eller af plastic, som ikke har noget til den visuelle (og taktile – må jeg lige have lov til at være her) tand.
***

11 kommentarer:

capac sagde ...

Smukt!

Mandejammer sagde ...

Det foreliggende udvalg ridser kun overfladen af mine betydelige og omfattende samlinger.

Mandejammer sagde ...

Godt i øvrigt, at der er nogen, der kan se det.

Yrsa sagde ...

Ja, jeg kan kun se gammelt ragelse! Ud med det!

Mandejammer sagde ...

Det er ikke gammel ragelse, det er steampunk-effekter.

capac sagde ...

Steampunk længe leve!

Mandejammer sagde ...

Ja tak, men kan du sige mig, hvor man skal gøre af det?

Mandejammer sagde ...

Vent lidt, lad være at svare på det spørgsmål.

Regitze sagde ...

http://www.facebook.com/#/group.php?gid=12854162685

Mandejammer sagde ...

"Anakronistisk Folkeparti". Hmm... Alting var ikke bedre i gamle dage, men mange af tingene=genstandene var, bortset fra at man ikke har brug for dem mere. En dag vil jeg skrive en hyldest til min gamle skrivemaskine. I mellemtiden bruger jeg blyant.

Mandejammer sagde ...

Gu-ud, min skrivemaskine er i The New York Times i dag! Se selv her: http://www.nytimes.com/2009/12/01/books/01typewriter.html?em