onsdag den 26. september 2007

Beskeder fra tusmørkezonen

Når jeg ligger og venter på at falde i søvn, dukker ord op i mit hoved. Dem skriver jeg ned og kalder poesi.

Her er en fra i går:

At mødes uden at give et tlf. nr.
at gå omkring i dårligt fodtøj
utæt
stoppet med sølvpapir

19 år senere at vænne sig til din snorken
sømløst

At blive set ud af et vindue
at minde dig om mig
overalt hvor jeg går
som graffiti på sjælen

At afbøde et fald med sit hjerte


Og en til:

Fremmede sirener
på et halvkoldt gulv
rivevitsen



Noteapparat
Note 1:
Overgangen fra vågen til sovende tilstand hedder "den hypnagogiske tilstand”. Her får man nemt syner, det der i psykologien hedder hypnagogiske hallucinationer.
Note 2: "Graffiti", "sjæl" og "hjerte" er selvfølgelig tvivlsomme ord at bruge, men hvad skal jeg gøre, når de kommer til mig?
Note 3: "Rivevitsen" hentyder til at træde på en rive og få skaftet i hovedet.

Ingen kommentarer: