torsdag den 13. september 2007

Så kan jeg gå og tænke på dét

Her kommer jeg fredelige samfundsborger cyklende ned ad Finsensvej, da en skægget yngling på sin cykel svinger ud foran mig og ud på kørebanen, og jeg gestikulerer på italiensk: Aye! og ser irriteret ud. Han plukker øretelefonen ud og siger: - Har du ikke en ringeklokke?
- Hva?
- Har du ikke en ringeklokke? Du skal bruge ringeklokken, når du overhaler.
- Overhaler? Du svinger ud foran mig.
- Kør du bare videre, siger han.
- Det havde jeg også tænkt mig.
Vi kører side om side, jeg på fortovet, han på kørebanen.
- Jeg kommer og prikker hul i dig, siger han til sidst.
- Dig og din bande?
- Præcis, siger han og svinger ind på legepladsen i Lindevangsparken.
På legepladsen!

Konklusion: Jeg skal begrænse mine udfald i trafikken til ældre mennesker og gangbesværede.

5 kommentarer:

Suzy Q sagde ...

prikker hul?

Anonym sagde ...

They pulle out a knife, you pull out a shotgun (Untouchables"

Mandejammer sagde ...

Kevlar-harnisk under trøjen.
Telefonkamera med livefeed.

Anonym sagde ...

Der er mange syge syge mennesker derude. Men det var da godt han turde sige det højt før han stak af... :)

Anonym sagde ...

Det lyder som om han skulle have en røvfuld og smides i seng.

Gang på gang bliver man i virkeligheden og i medierne konfronteret med sådan nogen små skiderikker der har byttet hjernen væk for en king size portion attitude. Forhåbentlig vågner de op en dag, inden de gør uoprettelig skade på deres egen tilværelse - eller andres.

Jeg mindes et Denis Leary citat.

“You're 16 years old, you don't know shit about shit, and PULL UP YOU'RE PANTS!!!”