onsdag den 19. september 2007

De er skøre, de romerske katolikker - blasfimseri og gudsbesnottelse III


Alle jeg har mødt, der har gået på katolsk skole, har på en eller anden måde taget skade. I hvert fald har de altid noget, de skal have ud af systemet.
En pige, jeg gik på kunstskole med, den guddommelige Siobhan*), lavede f.eks. et silketryk af en nonne med hugtænder. Og det er i den milde ende. Alle har de noget, de skal ud med.

De fleste drenge, der har gået i katolsk skole, fortæller om, hvordan nonnerne smækkede dem over fingrene med en lineal.**) Til sidst blev de så store, at de var ligeglade og bare grinte af det (nonner er farligst for små børn).

Og her er kun tale om amerikanske katolikker. Forestil jer, hvordan irerne har det!

Og nu er alle katolikkerne blevet lukket ind i EU. Hvad bliver konsekvenserne ikke af det? Jeg siger: Luk Tyrkiet ind også og krydr gryden!

*) Den anden trommeslager i God Is My Co-Pilot. Hun var kæreste med en astrofysikstuderende fra Tyskland, der klædte sig som en Hare Krishna og var den dårligste softballspiller, jeg har set.

**) Her er en god beretning om, hvordan det er at gå i katolsk skole eller det, der ligner, og få rap over fingrene og andre straffe.



Spørgsmål 1: Hvorfor er næsten alle billeder af nonner komiske?

Spørgsmål 2: Hvad er det med katolske skolepigeuniformer?

Svar til spørgsmål 2:
Her er en, der vover et uvildigt svar. Det hænger åbenbart sammen med fetisheringen af kvinder i en hvilkensomhelst form for uniform (sygeplejerske, parkeringsvagt, Post Danmark-medarbejder [min favorit] eller velsagtens nonne) og ikke nødvendigvis med skolepigens alder, for det er klamt.

Svar til spørgsmål 1:
Tilsvarende tror jeg, det er uniformeringen, der får nonner til at se sjove ud. De kendetegnes ved uniformen samt et ofte bøvet udseende.

Ingen kommentarer: