fredag den 9. januar 2009

Bedre end rå løg

**
Da jeg lå og skulle falde i søvn, formede disse ord sig i mit hoved, og jeg fældede dem straks ned, mens de endnu stod lysende klart for mig:

Jeg er et stort host
skramle
åndssvagt
mikrofonhvin
to til herovre

Min ven Bondage Bob

Det er hypnagogi, der vil noget.

Jeg havde set The Notorious Bettie Page*) før sengetid:



Ah, hvilke herlige billeder. Gode gamle Bettie – ingen når hende til strømpeholderne.



Bettie Page var pinup'ernes Birthe Kjær: hun stillede altid op og forstod at levere varen. Hun skuffede aldrig – ligesom danske Birthe. Gennemført professionel og altid med et smil – det er overskud.



*) En noget skematisk film, men interessant at den er lavet af kvinder.
***

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

- det sku' da lige være Gretchen Mol! Hedder det forresten ikke 'strømpeholdere' når det er en rigtig dame, der er tale om?

Mandejammer sagde ...

Gretchen Mol når hende ikke til nogen af holderne.

Mandejammer sagde ...

Men du har ret. Jeg laver det straks om. Det skulle bare mangle.

Anonym sagde ...

Ja, jeg måtte jo lige slå hypnagogi op, men jeg ser det...og nu ser jeg også Betty Pages hjerteformede på bagsiden af nethinden. Og det er da til at leve med :0)

Mandejammer sagde ...

Læs alle mine spændende hypnagogiske indlæg under 'Hypnagogi'!

Mandejammer sagde ...

Den hjerteformede er den største forskel på film og forbillede.
(Hvis det altså er den samme hjerteformede vi snakker om.)

Anonym sagde ...

Hvem er "din ven" Bondage Bob?

Mandejammer sagde ...

Aner det ikke. Det er hypnagogisk.

Mandejammer sagde ...

Men fair nok spørgsmål.

Anonym sagde ...

Birthe Kjær er mere Marilyn Monroe- eller Madonna-typen.