lørdag den 31. januar 2009

Man lærer sig de mærkeligste ting ved at klikke på reklamerne

***
Hvis jeg keder mig, klikker jeg på reklamerne for at tjene penge til Google, der er min yndlingsmultinationale, eller hvem det nu ellers kunne være. Især kan jeg godt lide at klikke på reklamer for alternative behandlere, navnlig clairvoyante, som jeg mener er vore fjender. Hvad er prisen for sådan en reklame, der står øverst – 8 eller 26 kr. eller sådan noget? Der var en, der sagde, hvor meget engang, men jeg kan ikke huske det mere.

Vil det sige, at man kan holde økonomien i sving bare ved at sidde derhjemme og klikke på reklamer?

Det er de mærkeligste ting man støder på:

Jeg fandt f.eks. dette hudløst ærlige digt inde på Orgasmeskolen under Klienters udtalelser:

Anet, 48 år, fysioterapeut og lattercoach, Roskilde: Min varmeste anbefaling – Pias orgasmekursus er simpelthen en gave til hver en kvinde – og mand. Inden Pias kursus skrev jeg følgende digt:

M Æ N D
I har sikkert oplevet mig som lukket og genert
sandheden er, at jeg følte mig Så forkert.
Jeg skulle have været en dreng - det vidste jeg som foster
i mange år levede jeg som nonne i et kloster.


Manglende selvværd og cølibat hører nok sammen
værdigløsheden slukkede begærets flammen.
Jeg lod drenge og mænd bære ved til smertens ild
jeg følte mig svigtet - og kunne i hvert fald ikke kaldes vild.


Som teenager var der ofte tårer på min pude
"hvor er du mager" - i maven var en knude.
Overalt så jeg piger med flotte bryster
jeg havde ingen - og mærkede ikke mine lyster.
Overbevisningen var: alle mænd vil have svulmende kvinder
en lækker røv var ikke nok til at gøre mig til en vinder.


Jeg kan se, jeg valgte mænd, hvor forskellen var stor
aldersmæssigt eller intellektuelt - de behøvede alle en mor.
Jeg turde ikke være kvinde, så sagen var klar:
hvis jeg er din mor, vil du så være min far?


Jeg kan ikke anklage mig selv for at have været "for nem"
men jeg fik da afmystificeret myten om det negroide lem.
Også dejlig elskov har jeg mærket - dejlige mænd har jeg kendt
og jeg mener, at de alle fra himlen blev sendt.


Én lærte mig at sætte pris på min smukke krop
jeg holder nu af mine bryster - tør gå med nedringet top.
Nu nyder jeg at klæde mig og gå som en kvinde
på kurser har jeg lært: find din indre gudinde.

Min feminine kraft tager jeg til mig mer og mer
livet er vidunderligt - og det er her, det sner!


Mændene i min fortid en masse mig lærte,
jeg øver mig nu i at åbne mit hjerte.
Jeg glæder mig til at mærke, at det kildrer i min mave
når min partner og jeg udforsker kærlighedens gave.


Nu er det nemlig slut med at redde flere mænd
jeg er klar til at blive beundret, forkælet og til at give mig hen.
Berusende elskov - livet er en leg
hvor min partner tør være mand - og kvinden er mig.



Digtet er fra den endnu ikke udkomne digtsamling: "Livet er en gave - trods alt"!

(Gengivet uden tilladelse men dog med link.)


Som Donzo siger: "Enkelt, flydende og på rim = dixi! Det er ikke kunst, men fint". Og så siger han, at det lyder ligesom mig, hvilket er groft. Jeg synes mine rytmer er bedre.

Og nu har jeg lige lært, at Lars Muhl, popsangeren man plejede at kalde en crooner i gamle dage, er blevet håndspålægger og esoteriker. Jeg måtte dele det med nogen:


(Det er rigtigt nok.)

Løsningen er selvfølgelig at croone digtet som Lars Muhl, også selvom jeg ikke kan croone eller lyder som Lars Muhl. Tjek det:


(Jeg er forkølet. Det forklarer en del, men langt fra alt. Nyd videoen her så længe det varer. Jeg piller den ned igen, når jeg ikke kan tage pinligheden længere.)


*

Hvad vil fremtidige klikkeekspeditioner lære mig? At jeg trænger til frisk luft og motion?
Det er ikke godt at vide. Følg med i de nye spændende afsnit af

KLIKSPEDITIONER med MANDEJAMMER!!!
(siges ligesom "Pigs in Space")


UPDATE
(medio feb.): Jeg er nu skiftet tilbage til vers. 1 af deklamationen. Det er noget, der rykker.
***

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

http://www.dagbladet.no/2009/01/31/nyheter/healing/klarsynte/spakoner/arbeiderpartiet/4622198/

Sånn går nu dagan....

Anonym sagde ...

Hahahaha, jeg griner stadig!

Jeg ville give min ene arm, for at se poeten i hovedet, hvis hun nogensinde ser denne video.

Anonym sagde ...

Wow!! Overraskende langt ude!!

Suzy Q sagde ...

se dét er fedt - klikspeditioner.

Mandejammer sagde ...

Vær beredt på nye oplevelser!

Mandejammer sagde ...

Der er irrationelle tilbøjeligheder i det norske Arbeiterparti! Hvem skulle have troet det?

Snåsamannen? Hvad er det?

Desperate folk vil have desperate løsninger!