onsdag den 7. januar 2009

Spillet

***
Kære læserbrevkasse

Jeg bliver ved med at blive inviteret til de her konfirmationer, og det koster min. 500 kr. hver gang. Er der en måde at tvinge de unge mennesker til at forblive religiøse, efter de er konfirmeret, eller de skal betale pengene tilbage? Kan man f.eks. kræve, at de viser sig i en kirke én gang, efter de er blevet konfirmeret, før man udbetaler pengene?

Jeg foretrækker mine religiøse typer rabiate.


Kh. Mande Hvad-er-jeg-lavet-af-penge? Jammer
***

3 kommentarer:

Det Forkromede Overblik sagde ...

Præcis... Hvorfor skal jeg sponsorere Dolce Gabbana trusser, WESC-trøjer, I-pods og Björn Borg T-shirts til bebumsede, grådige, frådende teenagere, der ikke engang ved hvad penge kræver af arbejde?

Jeg har ikke engang selv råd til det tøj, så hvorfor kan de ikke gå i Olympia fra Føtex som os andre... Man skal kunne kravle før man kan gå, også i dyrt tøj!

Anonym sagde ...

Sikken ide!
Et kort med plads til præstens stempel og underskrift. Evt. noget med renter - eller ikke - hvis der går mange år før det indløses.
Og noget med uselviske gerninger der skal gøres, næster der skal elskes, kinder der skal vendes osv osv - i sandhed en gaveide med muligheder!

Mandejammer sagde ...

Jeg synes det er en god ide. Også med stempelkortet. Første klip indløser 'Hjortens flugt', fjerde klip indløser Björn Borg-trusser og fremdeles. Man skal ikke være umenneskelig.