søndag den 4. januar 2009

Slibrig samtale

***
Min ven rockstjernen fortalte mig engang, at hans trommeslager havde haft en drøm, hvor et nyfødt barn sad fast på hans pik, og han kunne ikke få det af, lige meget hvad han gjorde. Nogle år senere genkendte jeg trommeslageren til en havefest og gik hen og sagde: – Jeg havde en drøm, hvor et nyfødt barn sad fast på min pik, og jeg kunne ikke ryste det af.

Han sagde ikke noget, men vendte mig bare ryggen. Jeg troede, han ville synes, det var morsomt eller i det mindste godt husket. Min ven 2Mason, der var med, sagde: – Det er den slibrigste samtale, jeg nogensinde har hørt.

Han havde nok ret. Jeg var i noget ængsteligt humør den aften, fordi min kone havde sagt, at hendes gamle kæreste ville være til festen. Det var han så ikke alligevel. Jeg kan ikke engang huske, om hun var der. Hun skulle komme sammen med nogen andre.

Hun kom hjem om morgenen og sagde, hun havde tabt sin vielsesring i vandet, da hun var ude at bade. Vi havde ikke været gift så længe.


Baggrund: Jeg var skæv igen. Vi varmede op hos 2Mason ude på Amagerbrogade, og spørg mig ikke hvorfor, jeg synes vi skulle køre fra en af hans andre venner på cykel. Det har naget min samvittighed, og hvis jeg nogensinde kommer i AA, vil jeg sørge for at give ham en undskyldning.


Morale: Folk er ikke nødvendigvis interesseret i at høre noget, du har at sige, bare fordi du kan huske det. (Henvisning til tidligere historie om irriterende forfattertyper, der blærer sig med deres hukommelse.)

***

7 kommentarer:

Uden Relevans sagde ...

Dont do drugs???

Mandejammer sagde ...

Spørger du mig?

Anonym sagde ...

Hvor er jeg bare glad for, at jeg har fundet denne blog!

Den historie med Rockstjernen og spædbarnet på pikken.. Altså.. Præcis det samme sker for mig flere gange om ugen!

Jeg har næsten overvejet at begå selvmord.. Eller i det mindste at melde mig ind i et lukket religiøst samfund, hvor man ikke må tale..

For alle synes efterhånden, at jeg er den mest ubehagelige, afstumpede psykopat. Bare fordi jeg gentager ting, som folk selv har sagt i en 200-hestes brændert for 10 år siden.

Men der er sgu trøst at hente i dine historier, MJ! 1000 tak!

Mandejammer sagde ...

Hæhæhæ.

Unknown sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anonym sagde ...

Vi vil satmé ik´ha´dig som medlem.
Ikke for èn Underberg!

Du drikker for meget Torden-espresso, og for lidt sprit.

Meen, dine 4 dobbelte krups-hylere...Koffein-fixet´s lille rush, i bytte for
selv-påførte-mavesmerter er dejlig og godkendt alkoholisk-adfærd.

Møs & Skål
"A friend of Bill W."

Mandejammer sagde ...

Du har ret. Jeg drikker alt for lidt. Jeg er så mådeholden. Øv.

Bill Watterson?