fredag den 25. april 2008

Billige points

Jeg har opdaget, at det giver billige points at gentage, hvad folk siger, gerne for lang tid siden. For eksempel sagde min ven Don Nzo for snart tyve år siden: – Paul McCartney er en overvurderet sangskriver, men en undervurderet bassist (en absurd udtalelse i øvrigt: han er måske en undervurderet bassist, men det er vel svært at overvurdere den ene halvdel af det 20. århundredes største sangskriverduo), og for nylig havde jeg lejlighed til at gentage det for at se, og han sagde: – Ja, det er fuldstændig rigtigt! Godt sagt! Og så uddybede han synspunktet.

På den anden side er det irriterende, når folk siger ting, de kan huske om én, bare for at vise, at de har en god hukommelse. (Det skete for mig engang med en forfatterspire, jeg kun havde mødt et par gange, hvis historier havde alt, alt for mange detaljer og handlede om ham selv.) Hvem gider få ting at vide om én selv, man allerede ved, bare fordi nogen kan huske dem.

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har altså aldrig sagt, at Paul er en overvurderet sangskriver. Aldrig! Han er én af mine yndlingssangskrivere og har været det siden jeg lå i vuggen og hørte min mor spille Michelle om og om igen. Men han er én af mine yndlingsbassister og som sådan stærkt undervurderet. Ringo er også undervurderet.
Jeg vil dog forsigtigt tillade mig at mene, at John er blevet tillagt lovlig meget betydning for beatlernes succes. De var et team og magien opstod i konstellationen. John og Paul skrev jo også mest sammen helt op til og med Rubber Soul.
Men kære Jammermand, hér husker du altså forkert!

Mandejammer sagde ...

Desværre nej. Resten kan du have ret i.

Anonym sagde ...

Ååååååååååårh! Må vi ikke snart få noget mer' mæ røvormen og pikhodet?! Pwetty pweeeeaaaaaze!

Anonym sagde ...

Aldrig!

Anonym sagde ...

Altså: Det har jeg ALDRIG sagt! Ikke det med ormeserien.

Anonym sagde ...

Selv om jeg da også kunne bruge lidt spændingsudløsning, det skal jeg ikke lægge skjul på. På med pilen, J-mand!

Mandejammer sagde ...

Hvad fanden er det egentlig der foregår?

Anonym sagde ...

Vi tigger!

Anonym sagde ...

Argh, fuck off anonym og don n!!!

Mim sagde ...

"Hvem gider få ting at vide om én selv, man allerede ved, bare fordi nogen kan huske dem." Den er lige i øjet. Godt filosoferet! jeg hader også af et ærligt hjerte, når det sker. Så tænker jeg i mit stille, indædte sind: "Pis-aber dør langsomt", og så har jeg det straks meget bedre.

Mandejammer sagde ...

Tak, folkens.