onsdag den 30. april 2008

Da jeg kom hjem i dag og lige havde sat mig til at soupere

Jagten på unbraconøglen
Min kone skulle låne min cykel (altså ikke min, men den jeg har lånt af min far) for at køre ud til sin mor på hospitalet, men først skulle sadlen sættes ned, meddelte hun mig over dørtelefonen, så jeg rodede rundt efter unbraconøglerne uden at finde nogen og væltede hammeren ud af skabet og ned oven i et saftevandsglas (det andet der ryger i denne uge). Optændt af inspirationens glød styrtede jeg ned i Netto for at købe et "multifunktions-cykelværktøjssæt med 12 funktioner" til kr. 39,50, som jeg mente at kunne huske, de havde på udsalg.

Og her kommer moralen: Køb aldrig billigt, dårligt værktøj. Se hvad der skete (foto), da jeg skulle bruge nøglen. Det var ligesom at stikke den i en blyantspidser, det bløde lort. Så jeg styrtede op ad trappen og lånte et værktøjssæt af min nabo, som jeg heller ikke kunne få til at virke, men dét var min skyld, og det var også lige meget, for mens jeg stod og baksede med det, sagde min kone, at hun alligevel hellere ville tage toget, fordi der var truende skyer på horisonten.

Efterspil

Multifunktionssættet har jeg fået pengene tilbage for, men ikke før jeg fotodokumenterede skaden og scorede lappegrejet og dækkejernene. Glasskårene har jeg samlet op med fodbalderne.

Ingen kommentarer: