tirsdag den 8. april 2008

Jeg bliver sindssyg hvis jeg ikke snart får en god nats søvn, men dæmonerne vedbliver at plage mig

Jeg bliver ved med at vågne om natten med den samme åndssvage drøm: Jeg skal flytte fra min lejlighed i New York, og pludselig er der otte reoler bøger, jeg ikke har fået pakket. I nat var jeg tilbage i lejligheden igen og sagde til mig selv: – Hvad laver jeg her? Det er X år siden, jeg flyttede. Landlord’en ville ikke bare lade den stå, den er da lejet ud (det tænkte jeg faktisk). Og så vågnede jeg.

Der må være en måde at konfrontere dæmonen på, men jeg er ikke engang sikker på, hvad dæmonen er. Altså, trin 1: erkendelsen!

Ellers en udmærket drømmenat: Jeg var ude at flyve i en lang snor, min kone holdt i.
At flyve er altid godt, vil jeg mene.

Mens jeg lå og vågnede i morges, drømte jeg, at jeg holdt en blyant i hånden, og på den blyant stod: Yardle Empathon Fitness. Det er hypnopompi, en disciplin jeg nu vil føje til hypnagogien.

Ingen kommentarer: