tirsdag den 8. april 2008

Det hele er noget lort – nu vil jeg terapeutisere mig selv ved at blogge

Nu har jeg skændtes med min kone igen, denne gang om overbookede festaftener, vi ikke skal til sammen. Hvis det står i kalenderen er det lov. Jeg er gift med en bureaukrat. Jeg kan ikke komme ind på resten, jeg orker det ikke. Lad mig blot sige, at det hele er noget lort.

Vi taler som sædvanlig aldrig sammen. Det bedste vi kan håbe på er at sidde stille sammen i samme stue. Hun gider mig ikke, som hun siger, og jeg for min part får aldrig nogen glæder.

Det værste er, at jeg tror skænderierne er begyndt at påvirke børnene. Min ældste datter er begyndt at råbe ad mig. Det er anstrengende.

Nu er min kone skredet.
– Jeg er nødt til at gå, sagde hun til barnet.
– Ja, råbte jeg ude fra køkkenet, du er altid nødt til tingene, du vælger aldrig at gøre noget. Det er altid, fordi du er nødt til det.
Og så tænkte jeg mange bitre tanker, der går mindst 10 år tilbage.

Dengang hun skred fra mig for alvor, var det også "det eneste rigtige at gøre". Som om der ikke var andre muligheder. Man skal ikke tage beslutninger i vrede, som sangen siger.

Nu er det 2. halvleg.

Jeg har ikke tænkt mig at undskylde for noget, men da jeg gik ned ad gaden i regnen tidligere, kunne jeg godt forstå hende, noget af det.

Jeg er pissesur.

Nu har jeg ødelagt det hele igen.

Jeg lukker.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Giv din kone linket til din blog og tag alene til new york en uge. Når du kommer hjem, ved du alt.

Anonym sagde ...

Lige før jeg næsten blev glad for, at kæresten skred for nylig, når jeg læser dit indlæg...

(Dårlig) spøg til side. Håber ikke, du mener, du lukker din blog, for jeg læser sgu tit med her - og smiler og røres.

Måske Milos' idé faktisk ikke var helt ad vejen...? Ét eller andet MÅ der vist ske mellem dig og konen...

Rose of Aberdeen sagde ...

Milos: Øøøh, er det ikke snarere HENDE, der så ved alt?

Mandejammer sagde ...

Jeg ved intet.

Mandejammer sagde ...

Tak for rådene. Jeg er ikke god til at være åben om noget, det er derfor jeg skriver denne luskede, latterlige blog.