mandag den 7. april 2008

På amokgangens rand


I går ved spisetid skriblede jeg dette i min lommebog:


Min familie går mig på nerverne. Min kone der umyndiggør mig og slår mig i hartkorn med børnene. Og mine børn jeg skal diskutere med dagen lang, hvis de ikke får lov til at se fjernsyn og spille PlayStation og computer, når det passer dem. Lige nu er jeg tvangsindlagt til de samme fem stemmer, der skingrer og hviner døgnet rundt på Cartoon Network som baggrundsstøj til det danske familieliv. Kan man ikke give dem et statslegat, så de har råd til at betale for en ordentlig oversættelse? Det er ligesom at skulle lytte til The Voice. Det er lydtortur. Mit hjem er som Guantanamo.

Another SERE technique that has apparently surfaced at Guantánamo is the use of “noise stress.” The SERE affiliate told me that trainees often think that the interrogation portion of the program will be the most gruelling, but in fact for many trainees the worst moment is when they are made to listen to taped loops of cacophonous sounds. One of the most stress-inducing tapes is a recording of babies crying inconsolably. Another is a Yoko Ono album. (Mine fremhævninger – red.)

Fra The New Yorker, July 11 & 18, 2005. (Link til artikel.)


Jeg kan ikke engang sidde og skrive det her i fred fem minutter uden at skulle inddrages i deres små slagsmål og konstante konflikter.

Jeg er så røvtræt af det hele.

Ingen kommentarer: