torsdag den 8. januar 2009

Pinden

***
Min første kop er okay, men ikke noget særligt. Nu glæder jeg mig til den næste.
Kaffe holder for mig op med at virke ud på eftermiddagen, så det gælder om at klemme det ind inden 13.
Så.
Nu springer jeg op og brygger den næste kop.
Jeg har spist frokost, før jeg har arbejdet i dag. Jeg er udbrændt. Udbrændt og nedstemt.
Jeg stakkels fuck.
I går holdt jeg fri, men det gjorde mig bare mere træt.

Jeg prøvede at bytte en trøje i centret, men de havde ingenting. Jeg kunne ikke få pengene, for jeg havde ikke bon’en. Hvem finder på at købe noget til mig i en butik, der hedder 'Simon'?

Mere spildt tid.

Så jeg skyndte mig op på biblioteket for at indånde noget livgivende bogstøv og læste mig frem til, at Frank Jæger ikke begik selvmord alligevel, og det ærgrer mig, for det ødelægger et fint indlæg, jeg havde planlagt. Åh de facts! Altid skal de komme i vejen.
***

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja ... hvem?

Mandejammer sagde ...

Velmenende folk i sidste øjeblik for andres penge.

Suzy Q sagde ...

Facts er da aldrig kommet i vejen for et indlæg før?
(hvordan TØR jeg!?)

Mandejammer sagde ...

Øh. Kære Suzy Q, hvordan tør du HVAD?
Jeg fatter ingenting, og det er et faktum.

Anonym sagde ...

Frk. Q mener vist: Hvordan tør hun antyde, at du ikke altid er faktuelt korrekt til punkt og prikke!

Mandejammer sagde ...

Jeg er altid faktuelt korrekt. Det byder min samvittighed mig. Og jeg har ikke bedre ting at lave.