onsdag den 14. januar 2009

Vidste du at Danmark har to (2) jødiske personligheder på sine penge?

***
Jeg har lige ved at se fjernsyn (DK4) lært, at Johanne Louise Heiberg var jøde. Det er hende på 200-kronesedlen. Dvs. at Danmark har hele to jødiske personligheder på sine pengesedler. Den anden er Niels Bohr (som beskrevet her). Det må være enestående i verden (uden for Israel).



Ellers mener jeg ikke, det kan være meningen, at man skal lære noget af tv.


KOLDE KONTANTER
Kærlighedstrekanter på kryds og tværs af møntfoden:
HCA, der engang var på tieren, elskede Fru Heiberg, men hun ej ham.




PS Prøv i øvrigt at bemærke, hvor elendig en signatur nationalbankdirektøren har. Hvad er det, en joke? Det ligner en elevatorinspektørs underskrift. Er der ingen, der kan skrive pænt længere? Næh, i min bedstefars tid...


Nå ja, i det mindste kan man se, hvad der står. Men jeg synes godt, han kunne have arbejdet lidt på den. Er det meningen, den skal se reel og troværdig ud?


***

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du sgu sjov. Alle pengene værd. For tid er som bekendt knapper.

Anonym sagde ...

ja man skal ikke have særlig megen begreb om grafologi for at undre sig over den underskrift. På den anden side signalerer den jo en vis folkelighed, som måske/ikke er godt for en nationalbankdirektør.. Er der ham der står bag krisen?? Og hvordan ser egentlig Steen Baggers underskrift ud?

Mandejammer sagde ...

Godt spørgsmål (ang. Bagger). Jeg vil umiddelbart skyde på hans er svær at læse. Eller også er den super tydelig! men jeg hælder mere til det første.

Jeg tror ikke Torben Nielsen er skyld i krisen. Men noget er han nok skyldig i.

Anonym sagde ...

Men hvad har alt dette med jøder at gøre, Hr. Stein?

Mandejammer sagde ...

Kun det der står, Mor Karen.

Mandejammer sagde ...

Det viser, hvor integreret den danske jødiske befolkning er.

Anonym sagde ...

Syn´s du ik´ selv at det er synd at drille hende i banken med håndskriften, når alså hendes søn´s eks-kone nærmest lige, er død af kræft??
Det er alså en ret alvorlig sygdom, og ikke noget at grine ad.

Tænk lige på andres følelser!

Mandejammer sagde ...

Hende i banken hedder Torben?
Resten kender jeg ikke noget til.

Anonym sagde ...

Jeg er imod andre folks følelser.

Mandejammer sagde ...

Det er et udgangspunkt.

Mandejammer sagde ...

PS Det er meningen læger skal have dårlig håndskrift, men bankdirektører? Hvis de kan fjerne min blindtarm, må de skrive lige så grimt de vil.