mandag den 19. januar 2009

Ugens hypnagogiske meddelelse

***
(For nye læsere: Hypnagogi er når man er lige ved at falde i søvn.)

Søde alene
med kolde fingre

Omvendt forlystelse
Den gyldne Kælder

Benene indeni
Blå forviklinger




Tilgiv mig, det er min underbevidsthed, den ved ikke, hvad den taler om.

Min udlægning:
De første to linier forstår jeg ikke. De næste to hentyder til en forlystelse i Tivoli, hvor man står på en lem, der pludselig åbner, så man falder ned i en 100 meter dyb kælder (med snor i). Forlystelsen kunne også hedde Den løbske Elevator eller Russisk salat (aka Knust elevatordreng). De sidste to linier hentyder til benenes venekar og måske noget med at fryse, som i strofe 1.
Tak.

***

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ingen årsag. Tintin i Amerika?

Mandejammer sagde ...

Klart. Al Capone har installeret faldlemme rundt omkring i Chicagos gader med det formål at fange en belgisk dreng og hans hund.

Anonym sagde ...

for sjov en forlystelse! jeg sender straks ideen videre til min forlystelsesdesigner!

Mandejammer sagde ...

Hey! Det er MIN idé.

Anonym sagde ...

jaja, skal nok give dig credits, 'mandejammer'!

Mandejammer sagde ...

Okay, jeg vil have fuld credits & points.