søndag den 25. januar 2009

Skal jeg absolut vrænge?

***
Min familie gav mig hovedpine, og jeg var nødt til at gå min vej – ned til J. Per og bøffe et par Petterøes.



Min mor var på besøg. Hun var træt og måtte ligge på sofaen.
– Ved du hvad? sagde hun til mig.
– Nej?
– Du har ødelagt mine julebilleder.
Da brast noget i mig.
– Du vrængede på alle billederne.
(Arrgh!)
– Skal man se ud på en speciel måde?
– Man skal bare se almindelig ud.
– Hvad med de andre? Hvordan så de ud? Så de også forkerte ud? Jeg synes, du skulle gå hjem og sætte et sort kryds over mig. Og alle de andre, der ikke er gode nok. Klip mig ud af alle billederne.

Min flinke datter sagde: – Da du sagde, han havde ødelagt billederne, troede jeg du mente, at han havde revet dem i stykker.
***

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hov! Hvad blev der af alle de sjove vræng? Øv!

Mandejammer sagde ...

Vil du meget gerne have vrængene tilbage?

Anonym sagde ...

Ja.

Mandejammer sagde ...

Jeg er på sagen

Mandejammer sagde ...

Det kalder jeg sørvis.

Anonym sagde ...

Man takker!

Mandejammer sagde ...

Ved nærmere eftertanke har jeg fjernet vrængene igen.