fredag den 20. marts 2009

Tingene ophober sig (3)

***
Prøv lige at se, hvor meget kaffeslam, der har samlet sig på den underkop, jeg bruger til afløb fra min espressofilterholder (t.h. i billedet):




Se hvor det sprækker og bobler op (man aner endnu et smileyface deri):




Det ligner et rumsondebillede af Merkurs overflade:




HISTORISK GENNEMGANG
Sådan så underkoppen ud sidste år, i februar og maj hhv.:


Til sammenligning.


Hvis det havde været et maleri, jeg lavede på den måde, havde det været ved at være færdigt.


PS om ophobning: Der var en maler på et deleværksted, jeg var på engang, en israeler, der aldrig vaskede sin kaffekop op, og da han brugte mælk, voksede der efterhånden et koralrev frem i koppen. Hver dag til frokost spiste han bacon, og hans billeder lignede Francis Bacons. – Jeg er en dårlig jøde, sagde han.
Jeg tror, hans danske kæreste smed ham ud til sidst, jeg har ikke talt med ham i flere år. Flink fyr ellers. Røg for meget tjald.



***

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

How to freebase coffee.

http://www.miaminights.com/how-to-freebase-coffee-6952.phtml

Mandejammer sagde ...

Haha. Ammoniak?!
Jeg har faktisk lidt lyst til at prøve det...

Anonym sagde ...

Jeg synes det lyder som en dum idé. Lad hellere være.

Anonym sagde ...

da jeg var barn i hippietiden, var der nogle der lavede 'nol' af pot og æter. Føj hvor det stank!

Mandejammer sagde ...

Den berømte nol! Forestil dig, at børnene kommer ud i køkkenet, og jeg står og ryger koncentreret kaffeslam af en crackpibe. Tsk.