fredag den 27. marts 2009

For fuldstændighedens skyld er en misforståelse

***
Øresundsbroen så mere interessant ud, før den blev bygget helt færdig.



Den mindede om den ufærdige Dødsstjerne i den tredje Star Wars-film (eller hvad nummer den nu har).



Louisiana var bedre, før kredsen blev sluttet, så man kunne gå hele vejen rundt indenfor.


Før og efter

De sluttede kredsen, samtidig med at de planerede toppen af højen og gjorde den rullestolsvenlig, da de kommunaliserede museet.


Efter


Før

Sådan er det tit. Fristelsen til at fylde det sidste mellemrum ud er enorm, og det kræver stor viljestyrke at modstå denne trang til fuldstændighed for fuldstændighedens skyld. (Det er den samme trang, der driver samlere.)


Morale: Nogen ting, skal man bare lade stå.


***Det var et af de kulturkritiske indlæg, jeg skal have liret af, før jeg lukker bloggen og finder noget fornuftigt at foretage mig. Der er en håndfuld endnu.***
***

2 kommentarer:

Nonsemum sagde ...

Bragende godt indlæg.

Mandejammer sagde ...

Mange tak. Det kulturkritiske ligger mig meget på sinde, jeg når det bare aldrig, fordi jeg har så travlt med mig selv.