tirsdag den 10. marts 2009

Stjernestunder

***
Her er et fantastisk stykke litteratur, jeg har skrevet. I mangel af bedre udgiver jeg det her.

Han læste i fjernsynsflimmer,
og hun var livstidsstudent.
Og på det sidste havde de ikke
kunnet fordrage synet af hinanden.
Hun synes, hun så gammel og grim ud,
og han kunne ikke finde ud af,
om hun hadede sig selv mere end ham.
Ikke at det fik ham til at fremstå i et
bedre lys.

Det var en kamp til det sidste om,
hvem der var mest prætentiøs &
hvem der var mest studentikøs.
Han vandt med et næsehår
i det store opløb.

Hans bedste stunder var på lokum
eller om aftenen, når hun ikke var hjemme
og børnene sov. Stellar Moments,
tænkte han, mens han klemte den ud,
god titel til en Grethe Ingmann-cd.
– Gi mig en marketingmand, jeg
har det. Ah, der kom én, og dér
en anden.

***

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fy for helvede, så noget lort. Men den der Grethe-sang, "Mens han klemte den ud", den ville jeg gerne høre.

Anonym sagde ...

Knæk, knæk og brækprosa gik en litteratur. Som bekendt fik bekendelsen et fur.

Mandejammer sagde ...

Tak, tak. Det er alt for venligt.

Anonym sagde ...

Vi mener det godt.

Mandejammer sagde ...

Rolig nu. Det ved jeg da godt. Det ligger i det.

Anonym sagde ...

Jeg mente det ikke spor godt!

Mandejammer sagde ...

Indrøm det bare.

Anonym sagde ...

Det eneste, der ikke er fantastisk, er, at det hedder "studentikos", ikke "studentikøs".

Anonym sagde ...

Du trænger vist til et studentikyz! Har man aldrig hørt om poetisk frihed?

Anonym sagde ...

Nixen-bixen, ikke her i biksen.