tirsdag den 3. marts 2009

Og udsigtsløshed

*****
Hvor jeg dog hader mit liv.
Jeg står nede på bunden af et sort hul, jeg har gravet, og kan ikke komme op.
Der sker ingenting, jeg gider ingenting og jeg opnår ingenting.
Jeg har i livet ingen glæder,
og over det jeg græder.
Jeg har hovedpine
helt ud i øjnene mine.
Jeg ser mig selv stå stille
– det er det eneste, jeg kan
Hvad var det egentlig, jeg ville?
– Vær dog en mand
Jeg piver, gør jeg
Intet tør jeg
Intet jeg når, før jeg
dør, nej
Jeg er lammet, paralyseret,
et offer, ekstermineret,
for min egen ugidelighed
Jeg lærer at leve med den dårlige samvittighed,
for jeg kender mig selv til hudløshed
(Min bedste kvalitet er min gudløshed,
min næstbedste er min muskuløshed)
Jeg kender mig selv til bevidstløshed,
min useriøse vægtløshed,
kvalt i min egen selvrespektløshed
og i det her tilfælde min endeløshed.


***

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har lige fået en superflot, restaureret udgave af 'Den røde ballon'. Sys bare li'e jeg ville nævne det...

capac sagde ...

Sådan, dét er jammer, der forslår!

Mandejammer sagde ...

Gode gamle Røde Ballon. Hvor er den dreng, der elskede den ballon, i dag? Han sidder lige her, i mit bryst, med store våde øjne.

Anonym sagde ...

Også i mit...

Mandejammer sagde ...

Nej, det er en anden dreng. Jeg taler om mig. Drengen mig.

Anonym sagde ...

Jeg synes altså ikke at det her indlæg er litteratur. Grædende børn - tsk.

Mandejammer sagde ...

Så er vi enige.