mandag den 14. maj 2007

Brolægning med gode hensigter i udskridningssvinget

Det er mandag morgen og jeg er fuldstændig flad og energiforladt, men jeg er ikke i specielt dårligt humør. Så det er da noget. Ikke at det er noget udgangspunkt.
Jeg havde jo tænkt mig at holde denne måned fri til mine egne selvstændige, kunstorienterede projekter, men det er foreløbig ikke blevet til en skid. Spørgsmålet er, hvor jeg egentlig ville hen med det nytårsforsæt. Hvad havde jeg regnet med? Jeg fik noget arbejde, som jeg ikke kunne sige nej til - selvom hele basis for min plan var stålsat at afvise alle opgaver - fordi det var fra en fast kunde. Min rationalisering er, at jeg kan bruge de penge, jeg tjente ved det, til at få gravet en grøft ude i kolonihaven i stedet for at gøre det selv, som jeg lovede min kone, jeg ville gøre sidste år. Jeg ved ikke, hvad jeg tænkte på i den situation heller, men mine intentioner var gode nok.
Jeg nåede så langt som at købe en drænspade i Silvan.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvad gør du så med spaden?

Mandejammer sagde ...

Der er edderkoppespind på spaden, men den er ikke rustet eller noget. Det er en herlig spade, den var ikke billig og jeg har i sinde at låne den til mine eksøstblokløsarbejdere!