tirsdag den 22. maj 2007

Det ideale liv


Jeg ringede til en af mine gamle skolekammerater i går, der fortalte, at hans kone har bestemt, at de skal flytte til Brasilien med deres tre rødhårede døtre, for der kan man leve billigere og for at prøve noget nyt. De har ikke engang været der før, og de tager ikke ned og kigger på det først. Når de sælger huset, har de til fem år.
Hvilken eventyrlyst. Det lyder meget godt, selvom det også kunne blive Moskitokysten.

*

Det fortalte jeg min kone. Hun spurgte mig så, hvordan jeg helst ville have det, hvis jeg selv kunne bestemme. Ud over at det er et temmelig irrelevant spørgsmål og ud over de åbenlyse seksuelle fantasier, måtte jeg bede hende svar skyldig. Jeg ved ikke engang, hvad jeg ville forestille mig. Alt det jeg godt vil kræver arbejde, og jeg ved simpelthen ikke, om jeg er parat til det! Sørgeligt nok.
Jeg tror simpelthen det i mit tilfælde er nødvendigt at komme ind i en god rytme, ligesom med at tråde tænder, så det er noget jeg er nødt til at gøre for at have det godt med mig selv. (Og så positiv tænkning og kreativ visualisering.) Små skridt i den rigtige retning.
Det er sørgeligt ikke at have nogen disciplin.
Tanken om forandring gør mig helt træt.

Ingen kommentarer: