tirsdag den 8. maj 2007

Min guru og damerne

Min guru var vild med kvinder.
Det var hans liv at samle damer op.
Han var enormt god til det, og han gjorde det altid.
Han samlede en rødhåret svejtsisk kunstner op til mit bryllup, da hun var på vej ned ad trappen til et andet bryllup.
Han satte jævnligt kontaktannoncer i avisen (The Village Voice) og mødte nye damer, han tog med i teatret. Han fik mig engang til at skrive en ren på maskine for ham og sende den ind: "Off-Off-Off-Broadway theatergoer..."
Min svigerfar blev sur på ham, fordi han fik min svigermor til at grine (over brunchen). Han var da ikke særlig sjov, sagde min svigerfar bagefter.
Min guru fortalte, at han havde sat en kontaktannonce i engang i 60’erne, der skaffede ham dusinvis af damer. En af dem tog han ud og besøgte. Da hun åbnede døren, stod han med lukkede øjne og sagde, at han ville holde dem lukket. De gik i seng, og han åbnede først øjnene, da han var ude af døren igen. Han fandt aldrig ud af, hvordan hun så ud.
Min gurus stolteste minde var i sin soldatertid ved basen, da der ankom en jeep med to USO-piger i, og hundrede GI’er stimlede sammen omkring dem. Som Moses skilte min guru vandene og kørte væk alene med de to kvinder, mens de andre blot stod og så på.
Min guru kunne lide alle slags kvinder, han var ikke kritisk, men han havde et særligt godt tag på socialrådgivere og psykologer.
Han var aldrig i nærheden af at blive gift.

Ingen kommentarer: