lørdag den 5. maj 2007

Scener fra et skabagtigt ægteskab

Jeg har levet under skilsmissetrussel siden januar. Jeg har bedt min kone hæve truslen, men det er ikke sket. Nu har hun fornyet den igen.

Det er svært at vide, hvad man har at regne med på den måde, det gør det svært at planlægge og det er svært at vide, om man vil hinanden det bedste.

Og så kan jeg godt finde på at tænke: Hvad skal det hele gøre godt for?

*

Jeg havde en drøm, den gang min kone gik fra mig for alvor. Ét billede: To forvoksede babyer, der er surret sammen og hænger og dingler i en galge.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hmmmm . . . der var ingen kommentarer, så jeg springer ud i det, (jeg har nemli' heller ingen . . .

Af Enten – Eller, »Diapsalmata«, se ovenfor, under overskriften »Enten – Eller. Et exstatisk Foredrag«, SKS bd. 2, s. 32.

Gift Dig, Du vil fortryde det; gift Dig ikke, Du vil ogsaa fortryde det; gift Dig eller gift Dig ikke, Du vil fortryde begge Dele; enten Du gifter Dig, eller Du ikke gifter Dig, Du fortryder begge Dele. Lee ad Verdens Daarskaber, Du vil fortryde det; græd over dem, Du vil ogsaa fortryde det; lee ad Verdens Daarskaber eller græd over dem, Du vil fortryde begge Dele; enten Du leer ad Verdens Daarskaber, eller Du græder over dem, Du fortryder begge Dele. Troe en Pige, Du vil fortryde det; troe hende ikke, Du vil ogsaa fortryde det; troe en Pige eller troe hende ikke, Du vil fortryde begge Dele; enten Du troer en Pige eller Du ikke troer hende, Du vil fortryde begge Dele. Hæng Dig, Du vil fortryde det; hæng Dig ikke, Du vil ogsaa fortryde det; hæng Dig eller hæng Dig ikke, Du vil fortryde begge Dele; enten Du hænger Dig, eller Du ikke hænger Dig, Du vil fortryde begge Dele.

Dette, mine Herrer, er Indbegrebet af al Leve-Viisdom.

Anonym sagde ...

Ja, det var naturligviis Søren Kierkegaard, Mine Herrer.

Off to California :-)

Mandejammer sagde ...

Noget skal man jo gøre. Man kan jo ikke bare sidde der med hænderne i skødet og fortryde tiden væk.

Man fortryder kun det man ikke fik gjort, som The Butthole Surfers sagde.