torsdag den 16. april 2009

Interventionsmoden

***
Jeg er bekymret for Donzo. Han er mødt fuld op på arbejde på det sidste. Hans tale er aggressiv og plumret. Det er fuldstændig sindssygt, som han drikker, og så for en der har diabetes.

Det er tid til en intervention. Men hvorledes at gribe det an? Det skal i hvert fald gå hurtigt, før han mister sit arbejde. Jeg er også bange for, at han kan gøre skade på sig selv. Ved at falde på sin cykel f.eks., sådan som han rager rundt, det er sket før. Noget må gøres.

Jeg spørger Dr. TB, hvad han synes. Han har en del erfaring med misbrugere og sindslidende.


Yoga for begyndere. Gratis prøvetime.
***

14 kommentarer:

The Donster sagde ...

Jeg ellers troede det var ulovligt at opfinde historier om hinanden? Fanden var da lige løs sidste gang jeg tillod mig at digte lidt om J-manden!
Well, bare du selv ka' finde ud af reglerne!
;o)

Mandejammer sagde ...

Din tale er aggressiv og plumret. Læg den flaske fra dig, før du gør skade på dig selv.

Donny sagde ...

Er du fuld?

Mandejammer sagde ...

Kan du ikke se, hvad det er, du er ved at gøre ved dig selv, og hvad det gør ved andre?

Dr. TB sagde ...

Jeg ordinerer en stram South Dakota-kur til dig, Jammer!

Mandejammer sagde ...

Jamen, jeg har ikke rørt en dråbe hele året. Du ma ha DT, TB.

Anonym Alkoholiker sagde ...

Sig efter mig: Jeg hedder Jammermand,
jeg er alkoholiker!

Det er jo tydeligt, selv for mig der ikke omgås dig privat på anden måde end denne, at du er FUCKED!

Dine indlæg bliver mere og mere slingrende, og har èn umiskendelig odour af sprit over sig.

Alkoholismes kendetegn og primære komponent er BENÆGTELSE!
for ikke at nævne det kætrede fænomen PROJEKTION!

Det er tydeligt at du smasker dit eget fald, ned over DVD-kongen.
Jovist, du har ikke rørt én dråbe,
Næ,næ, godt så siger vi det..

Meen, TØRDRUK!
For satan, du er stiv af det.
Umiskendeligt og sørgeligt at bevidne dine snøvlende angreb.

Du er en mand der ligger nede i den mentale rendesten, og sparker op imod velfungerende samfundspiller.
ynkeligt, grænsende til jammerligt.

Men fat mod, for der findes èn løsning, denne løsning er hos Gud,
må du finde ham/det nu.

Første trin lyder jo :
Vi erkender at vi magtesløse over for alkohol og ikke kan klare vort eget liv.

ERKEND! for sulen, og søg hjælp.
Om ikke andet tror jeg at Dr.TB
hjertens gerne interverer/penetrerer dig.

Det er jo dog hans pligt!


Gud giv mig sindsro,
til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre,
Mod til at ændre de ting jeg kan,
og visdom til at se forskellen!

Godspeed!

Mandejammer sagde ...

Tørdruk?!

Donny-kongen sagde ...

Skarpt set, AA. Du har min stemme!

Mandejammer sagde ...

Ligesom Ariel og havheksen?

AAA sagde ...

Fulde apparat!

Mandejammer sagde ...

Mig? Nej.

Anonym Alkoholiker sagde ...

Ang. Tørdruk:
Er end ikke Google din ven længere?

Hvad har du projektioneret ud på de stakler?

Samlermani? Kaffe-afhængighed?
Prokastination?

For fanden, bliv nu på egen bane-halvdel.

Måske Tuberkulose-lægen har nogle knoprede stikpiller der kan afhjælpe din konfusthed?

Du er jo èn god dreng.Og Lægerne er jo så dygtige nu om stunder.

Bare se Ole Thestrup!

Trust the proces.
Keep coming back.
Møs!

Mandejammer sagde ...

Tak for interessen og de gode kommentarer.

For at besvare AA:

Du kan tro jeg Googler.

Jeg burde nok mere tydeligt have skrevet "Tørdruk!" sådan her, uden spørgsmålstegn.

Men jeg har ikke tænkt mig at gurgle, jeg mener Google, Ole Thestrup.

Bliv på min "egen banehalvdel", skriver du. Men hvad vil det sige? Fri som lærken vil jeg strejfe omkring, hvor tanken mig fører. Det er vel mit prerogativ.