mandag den 20. april 2009

Sammenløb

***
Jeg kom ud på fortovet fra kiosken og så en pige komme cyklende med to Netto-poser på styret. Skulle jeg advare hende om denne klassiske faresituation? Det må hun selv om, tænkte jeg. Krotsj! sagde det, og hun bremsede. Mælken var sprunget læk i den ene pose, da den røg ind i hjulet.

Så kom en lille dame med en barnevogn løbende den anden vej.

Jeg styrtede på min cykel i går, fordi jeg havde en skotøjsæske i en pose på styret, der kom i vejen, da jeg drejede, så jeg røg over styret og forhjulet drejede 360º rundt. Mine håndflader ser ud som om, jeg har brugt et rivejern på dem.

Brusevandet stod lige ud fra hudflapperne i morges i en mærkelig vinkel.

Jeg har ondt fra håndleddet og op i albuen, så jeg ikke kan piske flødeskum.
***

Ingen kommentarer: