mandag den 20. april 2009

Jeg afskyer og foragter klynk – tak nettet for, at I får det at høre

***
Jeg sidder inde i en kasse og kan ikke komme ud, det mest latterlige af alt. Jeg kan bare træde ud af den, men jeg gør det ikke, jeg venter bare på, at nogen skal komme og redde mig, helst en smuk kvinde, som jeg elsker.



Sådan er det bare. Jeg afskyer og foragter hader den situation. Det er også et meget brugt billede i øvrigt på eksistentiel handlingslammelse. Lou Reed brugte det i en god gammel sang, The Heroine (på The Blue Mask):

Here's to the heroine
Who transcends all the men
Who are locked inside the box
Will the lady let them out
Oh, the heroine, oh, oh, the heroine

(Ikke at forveksle med Heroin, stoffet. Det er et pænt billede.)
***

2 kommentarer:

capac sagde ...

Moar!

Mandejammer sagde ...

Det var nu ikke lige hende, jeg havde i tankerne.